Winter Endurance Kampioenschap 2014

8 maart 2014
Zandvoort, Nederland

Circuit: Zandvoort, Nederland

Winter Endurance Kampioenschap 2014

Circuit Park Zandvoort is een circuit voor voornamelijk autoraces dat zich in de duinen ten noorden van Zandvoort bevindt, vlakbij de zee.

Bij het circuit is al jarenlang de anti-slipschool van autocoureur Rob Slotemaker gevestigd. Hij spotte vele talenten onder wie Jan Lammers die bij hem in de slipschool werkte. Lammers maakte op 16-jarige leeftijd zijn racedebuut op het circuit en boekte gelijk een reeks van overwinningen. Hij werd de jongste autocoureur van Nederland.

Bron: Wikipedia

Foto's

Raceverslag

  • Munckhof
  • Laarakker Groenteverwerking
  • Nebim
  • Nebim verhuur
  • Jos Willems
  • logo-gerrits
  • VDL
  • Vissers Olie
  • Hendriks Lottum
  • Smeets Autogroep
  • Caffé valente
  • Van Osch reclame
  • Tribus
  • Forwart
  • Lumar
  • Autoschade herstel Noord-Limburg
  • TopCoat
  • Volvo Reede Amerongen
  • Zonnestudio Horst
  • Arenalease
  • Smits lasservice
  • Martins touringcar service
  • Ton de wit
  • Preeker
  • Hansburger

Techniek laat equipe Van den Munckhof / Zumbrink in de steek tijdens Final 4

ZANDVOORT (Nederland) – De finale van het Winter Endurance Kampioenschap werd op zaterdag 8 maart verreden op Zandvoort. De vier uur durende race mocht zich verheugen in fraaie voorjaarsomstandigheden die de luchttemperatuur opstuwde naar exotische waarden voor de tijd van het jaar. Een fraaie omstandigheid voor Eric van den Munckhof en Henry Zumbrink om de BMW Z4 aan de tand te voelen.

Kwalificatie

Na een langdurige code rood die de tijdtraining al na vijf minuten opschrikte werd de training rond 11.00 uur hervat. Henry Zumbrink en Eric van den Munckhof klokten met de BMW Z4 met startnummer 205 een 1:49.081. Die tijd was goed voor de tiende positie algemeen en de poleposition in de tweede divisie.

Race

Aanvankelijk leek er geen vuiltje aan de lucht voor de BMW Z4, de rondetijden die Henry draaide waren uitstekend te noemen. Maar, tijdens de eerste pitstop moest de bobine vervangen worden wegens problemen. Hierdoor was de stop langer dan voorzien wat veel posities kostte. Van de leiding bij het ingaan van de pits viel de equipe terug naar de tweeëntwintigste plek algemeen. Met deze tegenvaller was het echter nog niet afgelopen. Het zou nog enkele ronden duren voordat de auto perfect ging lopen, al kampte Eric en Henry de hele race wel met onderstuur. Desondanks wist Eric terug te komen naar de twaalfde positie algemeen en zesde in divisie II. Aan het einde van zijn stint merkte hij wederom dat de auto niet lekker liep. Tijdens de volgende stop, onder code 60, werd de elektronica aangepast. “Henry kwam na 20 minuten weer binnen omdat de motor maar op vier cilinders liep.

Om verdere motorschade te voorkomen hebben we besloten te stoppen. Heel jammer gezien de potentie om op het podium te komen,” aldus Eric van den Munckhof. Teammanager Van der Pas voegde toe: “Als we in een podiumpositie hadden gelegen hadden we wel doorgegaan. Nu heeft extra risico nemen gewoon geen nut.”

Uitslag (algemeen)

1 Las Moras II
2 NSC Motorsports
3 MDM - Metalak
4 MDM – Red Biscuit
5 Intrax Racing II
6 Johan Kraan team Payned
7 MDM - Storm
8 Drilling Service Center

«Terug naar het overzicht