Turbulent raceweekend in Zolder

We hebben er weer een turbulent raceweekend in Zolder op zitten. Tijdens de kwalificatie voor de BMW Challenge met de M4 op zaterdag, wisten we voor beide sprintraces pole position te bemachtigen. Tijdens de eerste race op zaterdag moesten we lange tijd genoegen nemen met een tweede plek. Door een fout van Sebastian Kuhn hadden we het geluk om door te stomen naar de eerste positie en deze vervolgens niet meer af te staan. Zonder deze fout was het voor ons vrijwel onmogelijk geweest om hem te passeren en de hoogste trede op het podium te mogen beklimmen. 

 

 

IMG_2454.jpg
IMG_1872.jpg

Op zondag startten we voortvarend aan de tweede race. We voerden lange tijd de kopgroep aan, totdat een code 60 het tempo uit de race haalde. Toen deze door een groene vlag weer werd vrijgegeven, stond de auto in de verkeerde versnelling en kwamen we net niet op tijd op snelheid. Hierdoor reden we lange tijd op een tweede plek vlak achter de koploper. Deze koploper raakte naast de baan. Hij verloor de controle over de auto en stuurde plots terug de baan op. Helaas met als gevolg dat onze auto in de rechter zijkant werd geraakt. De hele zijkant lag eruit, wat voor ons het einde van de race betekende. Erg jammer, maar ook dat soort dingen horen erbij in de racerij. 

De kwalificatie voor de NES 500 eindigde voor ons met een mooie derde plek. We startten de race op zondag met onze M2. Vlak na de start dook een benzinedamp op in de auto, die duidde op een lekkage. Voor alle veiligheid hebben we de auto de pitstraat in gereden. Het euvel kon niet worden vastgesteld en we hebben de auto opnieuw gestart om de race te hervatten. Helaas viel de auto op de uitrijstrook van de pitstraat weer stil. Na enkele aanwijzingen kregen we de auto toch weer aan de praat. Er bleek uiteindelijk een lekkage in de tank te zijn en de auto kampte met problemen met de benzinedruk. De benzinedruk kon worden opgelost en de lekkage in de tank kon gedeeltelijk worden omzeild door minder benzine mee te nemen. Hierdoor waren we gedwongen om meer pitstops maken. Op deze manier hebben we de race wel kunnen uitrijden, maar helaas niet met het gewenste resultaat. 

 

Beide auto’s zijn direct naar KK Automobile gebracht voor reparatie, aangezien het volgende raceweekend op 14 en 15 mei in Zandvoort al voor de deur staat. 

IMG_1970.jpg

Onze sponsoren

Alle sponsoren