Wisselende resultaten op de Nürburgring

 

Het laatste weekend van juli hebben we doorgebracht op de Nurburgring voor het een-na-laatste raceweekend van dit seizoen. Normaal gesproken vindt de race op de Nurburgring eind oktober plaats, waardoor we in het verleden altijd te kampen hadden met slecht weer. Dit keer was het erg mooi weer, maar de hitte vormde een groot probleem voor de auto’s. De races werden dit weekend verreden op het sprintcircuit van het GP-circuit. Dit is een afgekorte versie van het legendarische Duitse circuit, waardoor veel inhaalacties te zien waren dankzij het grote aantal deelnemers.

 

IMG_4004.jpg
IMG_0236.jpg

BMW Challenge

Tijdens de kwalificatie op vrijdag kwamen we 0,3 seconde tekort om vanaf pole position te kunnen starten. We zijn zaterdag dus vanaf de 2e plek gestart. Na een goede start volgde in de tweede ronde een inrijding, waardoor de auto spinde en we het hele veld aan ons voorbij moesten laten gaan. Na een behoorlijke inhaalslag tijdens deze eerste race hebben we toch nog een mooie 6e plek behaald. Op zaterdagmiddag zijn we dankzij de uitslag van de eerste race vanaf de 6e plek gestart. In een goede race zijn we opgeklommen naar een prima 2e plek. Er zat niet meer in tijdens deze race en we mogen dus zeer tevreden zijn met dit resultaat. Met deze uitslag is het kampioenschap van dit seizoen waarschijnlijk binnen, al moeten we de definitieve uitslag nog afwachten.

NES 500

Deze race heeft Eric samen met Maik Barten gereden. Er was veel concurrentie op de Nurburgring aanwezig, waardoor de spanning hoog was. We wisten dat de remmen van de M2 veel te verduren zouden krijgen. Voornamelijk omdat op het korte circuit de remmen geen tijd krijgen om af te koelen op een langer recht stuk. Tijdens de kwalificatie kwamen we niet verder dan een 4e plek. Eric heeft de start voor mijn rekening genomen. Deze verliep keurig, waarna we een aantal ronden op een 3e plek hebben gereden. De safety car werd meerdere keren de baan op gestuurd, waardoor het veld weer bij elkaar werd gebracht. Na dik drie kwartier heeft Maik het stuur overgenomen. Helaas is hij na 20 minuten uitgevallen door een geëxplodeerde remschijf. Deze was door de hitte volledig weggesmolten en daardoor uit elkaar geklapt. Zo kwam onze race vroegtijdig tot een einde.

IMG_5027.jpg
IMG_1839.jpg

Momenteel is de M2 weer terug naar KK Automobile voor een aantal updates. Er wordt een geheel nieuw dashboard geïnstalleerd met een ander motormanagement systeem. In dit systeem kunnen we meer functionaliteiten kwijt. Daarnaast wordt er een klep gebouwd om de turbodruk sneller af te laten nemen, wat ook weer zorgt dat de auto minder doorduwt bij het afremmen. Hierdoor worden de remmen ook minder warm. Kortom, een flinke ingreep, maar een hele verbetering voor de auto.

Onze sponsoren

Alle sponsoren